2 Nisan 2015 Perşembe

FULAR ŞAL

BEYAZ FULAR ŞAL

         Tığ işi yazlık şal modeli. El örgüsü şal yapımını anlattım sizlerde kendinize birer tane yapabilirsiniz.

          
         Elimde ince bir ipim vardı.Tek kat iken çabuk kopuyordu atmaya kıyamadım.Birlikten kuvvet doğar misali ipi iki kat yapıp tığ ile ördüğüm de çok sağlam olduğunu fark ettim ve ipi iki kat yapıp bu fular şeklindeki şalı yaptım.Petek petek örüp kenarlarına krokodil örneğini yaptım.


yapılışı:

             4 numara şiş tığ ile 146 zincir çekin, üzerine dönüp 4 zincir sonrasına tığa bir dolayıp batın bir trabzan yapın daha sonra her iki zincirde bir batıp bir tarbzan yaparak 48 adet kutucuk oluşturun. 150 sıra kutucuk yapıp kenarlarına krokodil örneği yapın krokodil yapılışı 6 zincir çekip 3 zincire batıp bir yuva oluşturup  aynı yuvaya 10 defa batıp 10 trabzan yapıyoruz. (Büyüklüğüne ipinizin kalınlığına göre daha az veya çok batarak karar vere bilirsiniz.) trabzanlar bitince örneği ters yöne çevirip 3 zincir daha çekip kutularımızın yanına batıp aynı işlemi tekrar edip şalın etrafını tamamlıyoruz. Kenar uçlarını örneği kaydırarak 2 sıra uygulayıp bitiriyoruz.  





         Şalımız kullanıma hazır. İsterseniz her tarafına krokodil örneğini uygulaya bilirsiniz. Tercih size kalmış. Bu şekilde ince yünden yaparsanız serin yaz akşamlarında elbisenizin üzerine alabilir kalın yaparsanız kışın atkı yerine kullana bilirsiniz.

          Free crochet patterns.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder