10 Nisan 2015 Cuma

EV BAHÇECİLİĞİ: ROKA

 ROKA

             Meraklısına ev bahçeciliğinden bahsetmek istedim.
Havaların ısınmasıyla evde balkon ve teraslarda çiçek, baharat, yeşillikler ve sebze meyve yetiştire bilirsiniz. Evlerde bahçeleri olanlar çok şanslı bahçede ekip biçe bilir.Bahçesi olmayanlarda benim gibi balkon, teraslarında yetiştire bilirsiniz.

             Sizlere roka yetiştirmekten bahsedicem.  Roka tohumlarını çiçekçiler ve yapı marketlerden bula bilirsiniz. Yiyeceğiniz her şeyi toprak yada tenekelere ekmenizi tavsiye ederim. Daha sağlıklı olur.Tahtadan bir kasanın içine de eke bilirsiniz. Etrafındaki boşlukları ikinci bir kasadan çıkan çıtalarla kapata bilirsiniz.Bir, iki karış toprak yeterlidir. Ben bu şekilde ektim. 3 - 4 senedir de roka ekiyorum. Toprağa tohumları serpip üzerine çok az toprak atıp suluyoruz. Havaların sıcaklığına göre en fazla 15 gün için de filizleniyorlar. Büyüdüğünde yapraklarını kopararak salatalarınızda kahvaltılarınız da tükete bilirsiniz. Büyüdüklerinde sık olanları söküp seyrelte bilirsiniz. Havanın ani değişmelerinde bir sıcak bir soğuk olursa ortasından tozlanma yapıp tohuma kalka bilir. O zaman söküp yenisini ekmekte fayda var.
roka ağacı
         Roka fidelerinin içinden 2-3 tanesini ayırıp tohumluk bıraka bıraka bilirsiniz.

          Ben tohum için bıraktığım rokanın tohumlarını topladım ama sezonluk olan roka 1 yıl boyunca yaşadı ve resmen roka ağacına döndü.Onun için söküp yeni tohum ektim. 

          Tohumları önce çiçek açıp tohuma dönüyor. Kuruyup açılmaya başladığında toplayıp bir gazete üzerine serpip iyice kuruduğunda bir cam yada fişek şeklinde ki ilaç kutularında kuru şekilde muhafaza edebilirsiniz. Tohumları bir kez aldığınız da bir daha almanıza gerek yok kendi tohumunuzu kendiniz yetiştire bilirsiniz.



          




 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder