4 Nisan 2015 Cumartesi

FISTIKLI ATKILI ŞAPKA


FISTIKLI ATKILI ŞAPKA

          Fıstık modelli lila rengi atkılı şapka. İlk yaptığım atkılı şapka modeli severek yaptım ve kullanıyorum.


malzeme:

                 4 numara tığ
                 lila rengi moda makarna ip 4 & 5 yumak 


yapılışı:

                Atkıyı istediğimiz boyda zincir çekiyoruz. Zincirin üstüne bir sıra trabzan yapıyoruz. Alt kenarlarına 3 er trabzan yapıyoruz.  İkinci sırada fıstık yapıyoruz.  3 er 3 er atlayıp aynı yere 6 ker batıp  bir kerede çekip fıstıkları oluşturuyoruz. Fıstıkların arasına 2 zincir çekip 3 trarbzan sonra bir fıstık daha yapıyoruz.11 sıra  fıstık atkı genişliği kenar yapıp kapatılıyor. 11. sırada kafa ortadan katlayıp kafa kısmını ayarlayıp  kafaya gelmeden 6 sıra önce birer birer her sırada fıstık arttırılır.  Kafa kısmı  fıstık örgü örülüp tam katlama orta kısmında birleştirme yapılarak devam edilir. Diğer  tarafa da aynı işlem uygulanıp bitirilir.



        Severek yaptığım bu atkı ipinden önce elbise ördüm.  Elbise çok kaba durduğu için içime sinmedi söküp atkılı bu şapkayı yaptım. Yapımı kolay boydan boya tığ ile ördüm. Sizlerde kendinize bir tane yapa bilirsiniz. Aynı yöntemle başka bir modelde uygulaya bilirsiniz.  Kendi tasarımım bu atkıyı sizlerle paylaşmak istedim umarım beyenirsiniz.


free crochet patterns

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder