18 Mart 2015 Çarşamba

KAHVERENGİ ATKILI ŞAPKA

          KAHVERENGİ ATKILI ŞAPKA


         Kahve rengi  kalın ip ile bu sene ablam için ördüğüm atkılı şapkam. Aslında başka bir şapka yapacaktım hasır örgü denedim bu ipe gitmedi çok sıkı oldu daha sonra pirinç örgü denedim bittiğinde diktim bu seferde büyük oldu sökerken aklıma fikir geldi yarısını söküp atkılık göz çıkardım ve yeni bir atkılı şapka modeli geliştirmiş oldum.


             Daha önceki atkılı şapka postum da tarif ettiğim şapkayı yapmadan önce bunu yaptım bu modelden o modeli geliştirdim.


      malzemeler:


                        kahve rengi atkılık ip 4 yumak
                        6 numara şiş 
                        tığ (göz çıkarmak ve püskül takmak için)
                        yün iğnesi

    yapılışı:

                  Şişe 71 ilmek atıyoruz 8 sıra 1 e 1 lastik yapıyoruz.(1 düz 1 ters) Üzerine pirinç örgü yapıyoruz. (1 düz 1 ters örgünün tersinde düzler ters tersler düz örülür.) 26 sıra pirinç örüp daraltma yapıyoruz 3 gözü bir örüyoruz . tersini pirinç örüp örgünün önünde yine üç gözü bir örüp toplayıp dikiyoruz. 26 göz çıkaracak ölçüde bırakıp kalanı dikip 26 göz 2 yanda çıkartıp atkısını örüyoruz. Atkı kısmı ön kısmın başlangıcına 3lü burgu yapıp kalan gözlere prinç yapıyoruz.


                      



Sizlerde bu atkıyı uygulaya bilirsiniz. Anlatması benden yapması sizden... 
Free knitting patterns ( Hat-Scarf )

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder