8 Haziran 2015 Pazartesi

ÖRGÜ BOLERO

ÖRGÜ BOLERO

               Kendi tasarımım örgü bolero. Yıllar önce tasarlayıp örmüştüm. Bu ipten bir elbise örmüştüm. Ama elbise kalıbı resimdeki gibi olmadı bende 2 yada 3 kere giydim. Elbiseyi söküp onun yerine atkılı bir şapka yaptım kalan ipten de bu boleroyu tasarladım. 
              

                 Bu bolero 2 taraflı giyile biliyor. İster bu şekilde giyin.


                               İsterseniz de ters taraftan giyip bu şekilde giye bilirsiniz. İki farklı tarzda kullanıla bilir.


malzemeler: 

                              300 /350 gram makarna ip
                    5 numara şiş tığ
                    makas


yapılışı:

              14 adet motif ten oluşuyor. 7 tane yi  düz şekilde birleştirip. İkinci sırada 7 tane motif daha yapıp birleştiriyoruz. 7 motif boy 2 motif en oluyor. Kollar için 2  şer motif gövde 3 motiften oluşuyor . Yanlardan 2 motifi dikip kolları oluşuyor.Gövde için çevresine 3trabzan kutu 3 zincir şeklinde 2 sıra örülüp. Üzerine su taşı modeli 3 trabzan 2 zincir 3 trabzan 1 zicir bir birit bir zincir 3 trabzan 2 zincir 3 trabzan şeklinde  çevrelenip gövde  kısmının  tam bir motif ortasından bir tarafında kesilip diğer tarafa çevrelenip 6 sıra yapılıp 4. sırada su taşlarının üzerine 6 trabzan  2 zincir bir sık iğne 6 trabzan yapılıp sıra bitiminde kaptılır.

motifin yapılışı: 

              Daha önce motifli atkı şapka takımımda kullandığım motifle ikinci tasarımım.

            5 zincir çekerek yuluvarlak oluşturulur.8 birit yapılır.ikinci sırada 16 birit 3 sıra 24 birit yapılır bir ör ikinci çift 24düz de tamamla.istediğiniz yuvarlak ölçüsüne gelene kadar artırılır şapka boyuna gelene kadar örülür. üzerine evde bulunan artık iplerden çiçek yaptım yeşil iple iğneyle yaprak işledim.



              Çift taraflı kullan bileceğiniz bu boleroyu sizde yapa bilirsiniz. El  emeği göz nuru sizin emeğinizle giyeceğiniz yeni bir örgü tığ işi boleroyu yapmaya ne dersiniz tarif etmesi benden uygulaması sizlerden.
free crochet patterns.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder